Siirry pääsisältöön

Kevätterveisiä Limingan lakeuksilta!

Tässäpä ensimmäistä kertaa blogia koitan kirjoteilla ja kertoa kuka se minä oikein olen.
Olen Sari Anttila, kolmen tyttären äiti Limingasta. Tänä keväänä tulee 30 vuotta röntgenhoitajaksi valmistumisestani ja odotan innolla RH oj.28 kurssitapaamista täällä Oulussa. Olen työskennellyt yksityisellä sektorilla yli 20 vuotta Raahessa kahdessa eri lääkärikeskuksessa ja sivutoimena olen työskennellyt reilu 3 vuotta sairaankuljetuksessa joskus 90-luvun alkupuolella. OYS:ssa olen työskennellyt entisessä kirurgian röntgenissä, kardiologisella osastolla ja nyt viimeiset 7 vuotta päivystysröntgenissä eli olen paluumuuttaja. Olen palannut työyksikköön mistä aikoinani vastaleivottuna rönärinä lähdin työn perässä Raaheen. Kolmivuorotyöni vastapainoksi harrastan pyöräilyä vapaa-ajalla. Kesällä kilometrejä kertyy mukavasti ja maisema vaihtuu ja pian taas pääseen polkemaan tuonne ihanaan luontoon.
Olen nyt kolmatta vuotta Tehy PPSHP:n ammattiosaston hallituksessa ja nykyinen tehtäväni on jäsensihteerin työ. Lähdin tähän toimintaan mukaan kollegani ehdotuksesta, vaikka silloin mietinkin, että viihdynkö minä ja osaanko minä. Voin kyllä sanoa, että olen viihtynyt, koska meillä on niin mukavan innovatiivinen ja aktiivinen porukka tässä mukana ja olen saanut paljon uusia ystäviä eri ammattiryhmistä talon eri tulosalueilta. Meillä on myös Suomen toiseksi suurin ammattiosasto ja jäseniä on lähes 3500. Minun tehtäviini kuuluu pitää ammattiosaston jäsenluettelo ajan tasalla. Esittelen hallitukselle uudet jäsenet hyväksyttäväksi ja tiedoksi eronneet jäsenet. Minä vastaan jäsenhuollosta yhdysjäsenverkoston osana ja tukena. Minä toimitan Tehyn jäsenrekisteriin jäsenten muuttuneet tiedot ja myös palkkatoimistoon eli Monetraan. Paljon olen oppinut uutta tässä hallitustyöskentelyssä, mutta uutta asiaa tulee kyllä kokoajan lisää ja siksi tämä mielenkiintoista onkin ja joskus jopa vaikeaa. On ollut hyvin mielenkiintoista nähdä miten asioista hoidetaan ja työskennellään kunnallisella puolella verrattuna yksityiseen puoleen. Meillä on hyvä työnantaja ja laadukas edunvalvonta.
Tämä aika on yhtä muutosta, kun on sotea, kikyä, vaaleja kuntatasolla ja valtakunnan tasolla sekä Tehyssä jne. Ammattiosastomme järjestää koulutusta, jäseniltoja ja virkistystoimintaa pitkin vuotta, joten kannattaa seurata ilmoittelua eri foorumeilta näistä tapahtumista ja osallistua tapahtumiin. Sieltä saat tietoa pinnalla olevista asioista ja yleensä pientä purtavaakin pyritään järjestämään.
Ihanaa, kun tulee kesä ja on valoisaa ja lämmintä. Bongasin ensimmäiset töyhtöhyypät tällä viikolla meidän pelloilta ja joutsenten laulua kuuluu tuon tuostakin ulkona ollessa. Tämä on vuoden parasta aikaa ainakin minun mielestä. Mukavaa alkukevättä kaikille jäsenillemme!
Minut tavoittaa jäsenasioissa helpointen sähköpostilla ja jos vastaan kävelee, niin hihasta vain kiinni ja saa tulla juttelemaan. Mielelläni autan ja vien asioita eteenpäin.
Kevätterveisin
-Sari Anttila, Tehy PPSHP:n jäsensihteeri
p. 0451185322, spostit: sari.p.anttila ät ppshp.fi, anttisari ät gmail.com

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

We Want You

Olen aloittanut ammattiosastomme nuoriso- ja opiskelijavastaavana ja olen miettinyt, miten voisimme parantaa hyvinvointiamme rajallisin resurssein. Mielestäni hyvään elämään kuuluu työn lisäksi kulttuuria ja sivistystä - tarvitsemme sosiaalista kanssakäymistä ja uusia kokemuksia.   Kysynkin, onko sinulla tulossa taidenäyttely? Harrastatko valokuvausta, kuorolaulua? Vai onko bändisi keikalla Oulun seudulla? Järjestätkö dj-keikan, nukketeatteriesityksen, runonlausuntaillan? Olet iältäsi vanha, nuori tai keski-ikäinen, opiskelija tai pidempään töissä viihtynyt? Me haluamme tietää tapahtumastasi. Voimmeko miettiä yhteistyötä ja vaikka markkinoida tapahtumaasi? Ehkä voisimme tukea jäsentemme osallistumista kulttuuritapahtumaasi. Kerro meille - olkaamme vahvempia yhdessä!   Terveisin, Tommi Kallioniemi ( tommikall(at)outlook.com)

Pohteen ensimmäiset paikalliset sopimukset on allekirjoitettu!

  Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohde käynnistyy tuota pikaa. Paljon on tehtynä valmisteluja erilaisissa kokoonpanoissa. Tehy ammattijärjestönä on myös paikallisesti osallistunut omalta osaltaan valmisteluihin. Historiallinen hetki oli eilen iltapäivällä, kun sain allekirjoittaa ensimmäiset paikalliset virka-ja työehtosopimukset hyvinvointialueelle Pohjois-Pohjanmaan julkisen sektorin ammattiosastojen valtuuttamana. Tehyn rekisteröityjen yhdistysten eli ammattiosastojen rakennetyöryhmä (RAKE) neuvottelee ja sopii isoissa muutostilanteissa, kuten työnantajan vaihdokset, työnantajan kanssa paikalliset virka- ja työehtosopimukset. Pohjois-Pohjanmaan ammattiosastojen kokous on 14.3.2022 antanut neuvotteluoikeudet Pohjois-Pohjanmaa RAKE-ryhmälle, koskien Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle siirtyvien, sote-sopimuksen piirissä olevien ammattiosastonsa jäsenten osalta. Rake-ryhmä on valinnut tehtävään keskuudestaan neuvottelijat, kolme pääluottamusmiestä ja yhden ammattiosaston

Tämä vuosi pakettiin: Huh, huh!

Pultti on voimavara. Kerron ensimmäisenä asian, jonka me kaikki jo tiedämme. Tämä vuosi on ollut varsin erikoinen. Yritän välttää eniten työssäni kuultuja termejä kamala, uuvuttava, kuormittava, sekava, raskas, epäoikeudenmukainen… Erikoisen siitä ovat tehneet varsin monet yhtä aikaa kuormittaneet asiat: korona, työtaistelu, Ukrainan sota, energiakriisi, hintojen nousu, kiihtyvä työvoimapula sekä organisaatiouudistuksemme sairaanhoitopiirissä. Loppuvuodesta turvattomuus alkoi jopa lisääntyä. Tietotulva uudistuksista liittyen hyvinvointialueelle siirtymisestä, palkanmaksun onnistumisesta sekä oman työpaikan tilanteesta huolestuttavat meitä kaikkia, toki eri asteisena. Olen havainnut, että osalla meistä on valtava kiire ottaa tilanne heti hallintaan ensimmäisen uuden sähköpostin tai intran tiedotteen kilahtaessa näkyviin. Se ei oikeasti ole kenellekään mahdollista. Varsinkin kun meillä itse kullakin on suoritettavana ensisijaisesti se ikioma perustehtävämme. Mutta kun suurin osa mei