Siirry pääsisältöön

Kevätterveiset puheenjohtajalta!

Tehyn liittokokous ja –valtuustovaalit ovat käyty. Sairaanhoitopiiristämme läpi päässeet edustajat linjaavat muiden valittujen kanssa Tehyn tulevaisuutta 3 - 6.6.2013 Tehyn VIII liittokokouksessa Helsingin Messukeskuksessa sekä valitsevat Tehy ry:lle uuden puheenjohtajan.
Tehy PPSHP ammattiosasto 707 toiminta on ollut aktiivista. Ammattiosastojen yhdistymisen myötä hallituksemme on kokoontunut  kuukauden välein kokouksiin huomioiden myös etäisimmät alajaostot.
Olemme järjestäneet jäsentilaisuuksia jäsenillemme Oulaskankaan sekä Visalan sairaaloissa sekä kohdennettuja tilaisuuksia esimerkiksi jaksotyöaikakokeilussa oleville jäsenille. Esimies- ja miesjaosto ovat aloittaneet toimintansa. Alajaostot ovat tehneet omat toimintasuunnitelmansa, jossa ovat suunnitelleet paikallista kohdennettua toimintaansa.
Yhdysjäsenten rooli jäsenhankinnassa on edelleen tärkeä, varsinkin nyt kesän kynnyksellä kun kesäsijaiset tulevat pikkuhiljaa yksiköihin. Perinteinen yhdysjäsenilta järjestetään 21.5.2013, jossa käymme läpi ajankohtaisia asioita.
Luottamusmies- ja työsuojeluvaalit tullaan käymään tulevana syksynä 2013. Jäsenet tulevat valitsemaan luottamusmiesorganisaation sekä työsuojeluvaltuutut vuosille 2014–2017.
Tiedotuksemme on tehostunut ja olemme saaneet sen myötä näkyvyyttä myös valtakunnallisesti. Ammattiosastollemme on perustettu avoin facebook-sivu sekä suljettu facebook–ryhmä ja nettisivujamme on uudistettu ja päivitetään tauotta. Myös Twitteristä löydät ammattiosastomme. Nämä kanavat mahdollistavat nopean tiedon välityksen jäsenille.
Yhteistyö johtavien viranhaltijoiden, muiden järjestöiden sekä oppilaitosten kanssa jatkuu tiivinä.
Toivotan ammattiosaston hallituksen puolesta kaikille aurinkoista kesää :)
-Arja

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

We Want You

Olen aloittanut ammattiosastomme nuoriso- ja opiskelijavastaavana ja olen miettinyt, miten voisimme parantaa hyvinvointiamme rajallisin resurssein. Mielestäni hyvään elämään kuuluu työn lisäksi kulttuuria ja sivistystä - tarvitsemme sosiaalista kanssakäymistä ja uusia kokemuksia.   Kysynkin, onko sinulla tulossa taidenäyttely? Harrastatko valokuvausta, kuorolaulua? Vai onko bändisi keikalla Oulun seudulla? Järjestätkö dj-keikan, nukketeatteriesityksen, runonlausuntaillan? Olet iältäsi vanha, nuori tai keski-ikäinen, opiskelija tai pidempään töissä viihtynyt? Me haluamme tietää tapahtumastasi. Voimmeko miettiä yhteistyötä ja vaikka markkinoida tapahtumaasi? Ehkä voisimme tukea jäsentemme osallistumista kulttuuritapahtumaasi. Kerro meille - olkaamme vahvempia yhdessä!   Terveisin, Tommi Kallioniemi ( tommikall(at)outlook.com)

Hyvää Uutta Vuotta 2021!

Luottamusmieskauteni, tällä erää viimeinen vuosi, lähti juuri käyntiin ja paljon on tullut koettua tälle kaudelle 2018-2021. Kahdet tes- sopimukset on myös tullut osaltani hyväksyttyä Tehyn valtuutettuna tämän kauden aikana monenlaisten vaiheiden jälkeen. Kummatkin sopimukset tulivat erilaisissa tilanteissa ja vaikeiden neuvotteluiden jälkeen ja jälkimmäistä vauhditti vielä koronan nopea ilmaantuminen myös tänne Suomeen. Mennyt vuosi 2020 jää kyllä historiaan monella tavalla, kuten jokainen meistä on sen henkilökohtaisesti kokenutkin ja tosiaan kukaan ei ole jäänyt paitsi koronan suoranaisista tai välillisistä seurauksista. Jokainen meistä on joutunut venymään ja kokemaan tuon myös työelämässä, toiset enemmän toiset päässeet hieman vähemmällä. Itse jäin varsinkin kevään osalta miettimään, kuinka asiasta olisi selvitty paremmin ja yhteisesti sopimalla huomattavasti paremmin kuin se, että asia hoidettiin valmiuslain kautta, kuten tapahtui myös meidän oman sairaanhoitopiirin alueella. H...

Pelastusohjelma vai valojen sammutus?

Meillä on Suomessa ala, missä ihminen ei voi vaihtaa työpaikkaansa, vaihtaa alaansa, eikä osallistua perustuslain takaaman oikeuden mukaiseen työtaisteluun. Koulutettu hoitohenkilökunta saa sinivaloja seinille, banaaneja ja itsetulostettavia kiitoskortteja palkkioksi siitä työstä, mikä on todettu niin monen päättäjän suulla korvaamattomiksi huippuosaajiksi. Silti tämä arvostus ei näy tilinauhassa eikä sitä haluta korjata rahalla, vaan pakolla. Miksi päättäjät vihaavat niin paljon hoitajia? Tehy ja Super lakkoilivat kaksi viikkoa. Lakko maksoi työnantajapuolelle paljon. Sitä hoitovelkaa kurotaan vielä umpeen pitkään. Olisiko pitänytkin käyttää rahat hoitajien palkkoihin? Kahden viikon lakko osoitti sen, että hoitajien tekemää työtä ei pystynyt kukaan korvaamaan. Tarvittiin huippuosaajia, ja sellaiseksi ei taipunut edes saman erikoisalan lääkäri. Lakko uhkasi laajentua ja ruuvi kiristyä. Silloin perhe- ja peruspalveluministeri Linden totesi, että rahan sijaan annetaan raippaa. Hoita...